sobota, 30 grudnia 2017

Ranking: 50 najlepszych filmów 2017 roku

A więc zgodnie z wczorajszą zapowiedzią, oto mój ranking 2017 roku. Nie sądzę, że sprawiedliwym jest oceniać go, kiedy przede mną wciąż do obejrzenia The Shape of Water, Lady Bird, Phantom Thread, I, Tonya, The Post, Three Bilboards i wiele innych, ale słowo się rzekło. Lista tym razem powstała ze 128 tytułów, a więc o 40 więcej niż w roku poprzednim. Częściej chodzę do kina, a planuję liczbę moich wypadów zwiększyć, także za 12 miesięcy powinno być jeszcze lepiej.

Przypomnę, że przy tworzeniu listy kierowałem się rokiem produkcji, nie polską czy amerykańską datą premiery kinowej. Cieszę się, że dziś udało mi się ponownie obejrzeć "The Florida Project", bo to jednak znakomity film i trafił do mojej dziesiątki najlepszych.

Filmowo dla mnie to kolejny udany rok. Dużo seansów w kinie, liczbę obejrzanych zwiększyłem prawie dwukrotnie w porównaniu z minionym, w dwóch festiwalach uczestniczyłem i kilkadziesiąt świetnych produkcji udało się zobaczyć.

Dodam jeszcze, że planuję też podzielić się listą najbardziej oczekiwanych filmów 2018 i jak czas pozwoli, to takowa pojawi się już w najbliższym tygodniu. Z mojej strony to tyle. Wszystkiego dobrego w nadchodzącym roku!





50. NAJLEPSZY


49. DEIDRA & LANEY ROB A TRAIN


48. THE DISCOVERY


47. W UŁAMKU SEKUNDY


46. THE BIG SICK


45. CZŁOWIEK Z MAGICZNYM PUDEŁKIEM


44. THE VILLAINESS


43. TO THE BONE


42. THE BEGUILED


41. SPIDER-MAN: HOMECOMING


40. STAR WARS: THE LAST JEDI


39. HAPPY END


38. PHOTON


37. SWEET VIRGINIA


36. BAND AID


35. PODWÓJNY KOCHANEK


34. INGRID GOES WEST


33. OKJA


32. THE WIZARD OF LIES


31. AMERICAN MADE


30. LOVING VINCENT


29. WAR FOR THE PLANET OF THE APES


28. GET OUT


27. THE INCREDIBLE JESSICA JAMES


26. SONG TO SONG


25. I DON'T FEEL AT HOME IN THIS WORLD ANYMORE


24. BLADE RUNNER 2049


23. BABY DRIVER


22. THE MEYEROWITZ STORIES (NEW AND SELECTED)


21. MUDBOUND


20. BEACH RATS


19. SUPER DARK TIMES


18. YOU WERE NEVER REALLY HERE


17. IT COMES AT NIGHT


16. LOGAN LUCKY


15. DETROIT


14. MOTHER!


13. CICHA NOC


12. THE DISASTER ARTIST


11. DUNKIRK


10. HAPPY DEATH DAY


9. LOGAN


8. STRONGER


7. THE FLORIDA PROJECT


6. IT


5. NIEMIŁOŚĆ


4. A GHOST STORY


3. THE KILLING OF A SACRED DEER


2. THE SQUARE


1. CALL ME BY YOUR NAME



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz